top of page
DalitKlamer-3.jpg

 בלוג 

שיאצו בהריון

למה שיאצו בהריון כל כך חשוב ומדוייק לנשים בתקופה הזו? איך אפשר בעזרת הטיפול להקל על כאבים? איזה אכויות יש לשיאצו שמתאימות דווקא להריון?

את בהריון וזה דבר כל כך עוצמתי ומשנה חיים. החיים כמו שהכרת אותם כבר לא יראו אותו הדבר, יש לך נס קטן ומופלא שמתחיל אצלך בבטן ויוצר חיים חדשים ושלמים לגמרי. אך הריון יכול להביא איתו שינויים פיזיים ומנטליים לא פשוטים שיכולים להשפיע על החיים וליצור אתגרים וכאבים. בקליניקה אני פוגשת נשים שסובלות מעייפות גדולה, סימפזיוליזיס בהריון (כאבים באגן ומפשעות), בחילות, בצקות ברגליים, קושי בנשימה, עליה במשקל וחוסר איזון, צרבות ועוד. כל אלה באים בנוסף לקשיים הריגשיים שקשורים לשינויים גדולים שההריון מביא לחיים, מצב משפחתי חדש, חששות מהלידה ועוד.

את מוזמנת ליצור לעצמך חוויה טובה יכול להיות שאת מטפלת בעצמך ומשקיעה בכל שלב בהריון, ואולי דווקא יש לך פחות זמן ואת יותר עסוקה וחווה את היומיום באופן לחוץ יותר, כך או כך מומלץ לקבל תמיכה וליווי במהלך תקופת ההריון ולטפל בתופעות ובסימפטומים שמקשים עלייך כדי ליצור חווית הריון טובה ונעימה יותר עבורך ועבור העובר/ית שלך ובשאיפה גם להגיע במצב הכי טוב שאפשר ללידה. שיאצו בהריון, למה זה טיפול כל כך מדוייק?

יש משפט ביפנית שאומר "לב השיאצו הוא לב של אמא - שיאצו קוקורו אהאה קוקורו"

אנחנו יכולות ללמוד מהמשפט שהטיפול בשיאצו הוא טיפול עדין מכיל ומחבק, עם איכויות אימהיות. הוא טיפולתומך ועוטף שעובד בטכניקות של קשב רב לגוף ומתאים את עצמו בצורה מדהימה ומדוייקת למה שהמטופלת זקוקה כרגע. ההרגשה הנינוחה והטובה בסו, הטיפול נמשכת הרבה פעמים זמן רב אחרי הטיפול. מה זה שיאצו? שיאצו הוא טיפול יפני שמבוסס על עקורנות הרפואה הסינית. הוא משלב מתיחות, רוטציות של מפרקים, ריווח בין החוליות ופתיחה של בית החזה, הקלה על הנשימה והכנסת האויר שהכרחית מאוד במהלך ההריון, כל זה נעשה יחד עם עבודה נקודתית על מרידיאנים שהם ערוצי אנרגיה שזורמים לאורך ובתוך הגוף כולו ומשפיעים על האיברים הפנימיים ומערכות הגוף. מהלך טיפול שיאצו הטיפול מלווה לרוב בשיחה. אנחנו קודם כל לומדות להכיר אותך לעומק ואת ההיסטוריה הרפואית שלך ומבינות מה הדינמיקה שמתרחשת בגוף שלך ולמה הגוף זקוק כעת. בהמשך אני אוהבת לתת הרבה מקום לכל מה שעולה. אם זה פחדים שקשורים להריון וללידה, הפן הריגשי של התמודדות עם כאב של צירים וכל התלבטות או כל דבר אחר שהמטופלת מרגישה צורך לשתף. לשיחה בטיפול יש מקום חשוב ביצירת רוגע, ביטחון ושחרור חסמים כהכנה ללידה.

בטיפול אנחנו לומדות טכניקות של עבודה עם כאב, לזהות אותו, לנשום איתו ולכוון אותו לאן שצריך או לשחרר אותו. יחד עם מדיטציה ודמיון מודרך שאני אוהבת לשלב שהם כלים נפלאים להריון ולחיים בכלל. האיכויות המיוחדות ונפלאות האלה שיש לטיפול מאפשרות למטופלת קודם כל להרפות. להיכנס למצב פרא-סימפטטי, ההיפך ממצב לחץ וסטרס שרובנו חוות במהלך היום. במצב הזה הורמונים עובדים טוב יותר, הגוף מבצע חילוף חומרים טוב יותר, תהליכי החלמה ויש ערוצים שפתוחים להכוונה מחודשת – כמו כיוון מכוונים מחדש במטרה להקל ולאזן את מה שצריך. מתי אפשר להתחיל טיפולי שיאצו בהריון? והאם זה מסוכן? אם ההריון תקין והאישה בריאה, אני אוהבת לתת לטבע לעשות את שלו ולהריון להתפתח ללא התערבויות עד סוף טרימסטר ראשון בערך שבוע 15. ואז ההמלצה שלי היא להגיע לטיפולים עד הלידה בתדירות המתאימה והנכונה ביותר להריונית על מנת לקבל תמיכה והכנה מיטבית ללידה.


Dalit_Logo21.png
bottom of page