top of page
DalitKlamer-3.jpg

 בלוג 

סימפזיוליזיס בהריון

אם סבלת או סובלת מהתופעה הזאת עם השם המוזר סימפזיוליזיס את בטח יודעת כמה היא לא נעימה. מדובר בתופעה שמופיעה אצל נשים רבות במהלך ההריון ולפעמים אף נשארת לאחר הלידה.


סימפזיוליזיס מה זה?

-זו תופעה של כאבים של האגן, לעיתים עם הקרנה לעבר המפשעות וכאב בירכיים, ולרצפת האגן. הכאבים יכולים להתעורר אצל נשים בהריון או לאחר הלידה.

תופעה שנגרמת בעקבות התרככות עצמות האגן והתרחבות האגן במהלך ההריון. בהריון מופרש הורמון הרלקסין שמגמיש את האגן כדי לעזור לו להתרחב ולהימתח במהלך הלידה.

לפעמים אם האגן חלש או ההתרחבות גדולה מידי נוצר חיכוך בין העצמות של האגן שגורם לכאב.


איך את יכולה לדעת אם את סובלת מסימפזיוליזיס?

  1. אם את סובלת מכאבים באזור האגן, מפרקי האגן, מפשעות, גב תחתון, כאב בשינוי מנח מצד לצד, בשינוי מעמידה לישיבה או מישיבה לשכיבה. יכול להיות שאת סובלת מסימפזיוליזיס.

  2. אם הכאבים חזקים ופוגעים באורח החיים, למשל מעירים אותך מהשינה בלילה או פוגעים באיכות השינה שלך, מגבילים את התנועה שלך ומקשים על עלייה במדרגות.

  3. הדרך הידועה ביותר לאבחון עצמי של סימפזיוליזיס - אם נוצר כאב בלחיצה על עצם הפיוביס - העצם הקידמית הבולטת של האגן.

* על מנת לאבחן סימפזיוליזיס ובהופעת כל כאב במהלך ההריון, יש לפנות לרופא הנשים המטפל שלך לבדיקה ואבחון רפואי!


איך מטפלים?

טיפול שיאצו ודיקור סיני יכולים להקל על הכאבים ולשפר משמעותית את ההרגשה במהלך ההריון ואחריו. בטיפול אנחנו עובדות בתנועה עדינה מאוד על שיפור זרימת הדם לאזור האגן, ריווח וגמישות של הרצועות שתומכות ברחם ובאגן והקלה על הלחץ שנוצר בין סחוסי המפרק. אנחנו מתרגלות איזון אגן, ומחזירות את מערכת השריר שלד לאיזון. השילוב בין שיאצו לדיקור יכול לתמוך בתופעה ולהקל עליה משמעותית לאורך ההריון ולעיתים אפילו להעלים אותה לחלוטין.


אם את סובלת מכאבים באגן, מזמינה אותך לא לסבול! כתבי לי וביחד נבין איך אני יכולה לעזור לך להרגיש טוב בתקופה הקסומה בחייך.



Dalit_Logo21.png
bottom of page