top of page
DalitKlamer-3.jpg

 בלוג 

איך להתמודד ולהפחית סטרס וחרדה?

אנחנו כבר כמעט שלושה שבועות בתוך מציאות קשה ובלתי נתפסת של מלחמה. חלקנו חווים את זה במישורים קרובים יותר וחלקנו מרחוק. אבל אי אפשר להתווכח עם תחושת ההזדהות הקולקטיבית של כולם, הקושי להכיל את הזוועות, את החדשות, את הסיפורים, את העצב והשכול. כולנו באותה סירה. כולנו כואבים. שוקעים עמוק באי ודאות מה יהיה מחר, מה יהיה שבוע הבא ועוד חודש. המצב הבאמת לא נורמלי הזה מכניס המון המון חרדה, פחד קיומי אמיתי, אי ודאות, לחץ כלכלי, עומס יומיומי, ג'ינגול בין בית, עבודה ומשפחה ומחויבויות אחרות. האם אני עושה מספיק? מתנדב ותורם מספיק? אם מותר לי להמשיך בחיי? מותר לשמוח?

כל הרגשות הקשים להכלה האלה מביאים איתם לילות לבנים, מחשבות טורדניות, סיוטים והתקפי חרדה בשלל גווני הקשת.


מה בכל זאת יכול לעזור ולהקל?


לנרמל - קודם כל חשוב מאוד להבין שכל מה שאנחנו מרגישים עכשיו הוא הגיוני ונורמלי יחסית למצב, אי אפשר להשאר אדישים וזה נוגע בכולנו. זה כואב, מפחיד, מטריד ומלחיץ. התנגדות למצב ולרגשות שמציפים אותנו רק יגבירו את החרדה. תנו לזה מקום. לכל מה שעולה.


שיתוף וקרבה - תהיו בקשר ותדברו כמה שיותר עם חברים ומשפחה. תשתפו כמה שיותר ברגשות שלכם, בפחדים, תתמכו בקרובים אליכם, תקשיבו! תתחבקו עם האהובים שלכם

אל תמנעו משיחות ומפגשים, אל תשארו עם זה לבד.

הידיעה שמבינים ותומכים בכם מאוד מרגיעה ומורידה חרדה.


נשימות - נסו תרגיל פשוט ונפלא לנשימה שעובדת ישירות עם מערכת העצבים ומרגיעה אותה. קחו שאיפה דרך האף באורך 5 שניות שלמות, עצרו והחזיקו את האויר בפנים 4 שניות, ואז הוציאו בנשיפה איטית דרך הפה במשך 6 שניות.


שמרו על הנפש שלכם - תרשו לעצמכם להתנתק קצת מהרשתות החברתיות והמדיות המנעו מצפייה ממושכת בחדשות. צפייה התכנים קשים ומטרידים יכולה ליצור טראומה לא פחות מהחוויה עצמה, זה אומנם נותן הרגשה של שליטה שאותו רגע, אך זאת הרגשה מוטעית כי זה רק מגביר את החרדה ולא באמת תורם לשום דבר.


שימו לב לסוכר - במצבי סטרס יש נטייה להמשך לאכול יותר סוכר, האדרנלין משדר למוח שזה מה שהוא צריך כרגע, מה שממש לא נכון, פשוט צריך להוריד את הסטרס והאדרנלין. במצבים רגשיים כאלה יש גם נטייה לאכילה רגשית ופיצוי רגשי זמין ע"י תזונה עשירה בסוכרים. אבל בעצם קפה וסוכר הם ממריצים שיכולים רק להגביר חרדה! נסו דווקא עכשיו, להקדיש זמן להכין אוכל מזין שאתם אוהבים. פחות ג'אנק. מרק מזין, תבשילים של סתיו. סלטים מפנקים. אוכל שבאמתיגרום לכם להרגיש טוב.


התקרקעות - תורידו נעליים, לכו יחפים. אם יש לכם חצר, תנו לכפות הרגליים לדעת בדשא, באדמה. שכבו על הריצפה או השטיח, נשמו ודמיינו. דמיינו שאתם שואפים פנימה אוויר נקי וטהור מלא באור זוהר ואהבה ואז נשפו החוצה כל מה שלא שייך לכם, כל מה שעושה לכם לא טוב.


מה עוד מרגיע? מוזיקה! היא משנה אנרגיה, מרגיעה. חפשו מוזיקת תדרים 396HZ שמנים אתרים - יש שמנים עם אפקט מרגיע מאוד חזק כמו לבנדר, קמומיל, ברגמוט, ילנג ילנג.


אני כאן עבורך בימים האלו. אתם לא לבד. אם אתם מרגישים צורך בעזרה להירגע, להתאזן, להוריד את סף האדרנלין והחרדה כתבו לי או התקשרו או השאירו הודעה באתר.


Dalit_Logo21.png
bottom of page